Inbouwtips
Controleer voordat u begint met inbouwen:
-
De geleverde motor op eventuele (transport)schade.
-
Of de geleverde motor overeenkomt met de huidige motor.
-
Wat de oorzaak is geweest van de oorspronkelijke schade, en verhelp deze.
-
Is de motor geleverd volgens afspraak.
Inbouwtips
-
Monteer/controleer alle aanbouwdelen volgens fabrieksvoorschriften.
-
Bij montage van het inlaatspruitstuk, zorg dat deze schoon is en dat deze geen resten van de voorgaande motorschade bevat (ook de eventuele intercooler) bij twijfel vervangen.
-
Bij montage van het uitlaatsysteem controleer deze op vervuiling (door de oude schade kan de katalysator/roetfilter verstopt zitten waardoor de motor schade kan oplopen) bij twijfel vervangen.
-
Vervang bij lagerschade altijd de oliekoeler (mits aanwezig)
-
Olie en oliefilter vervangen volgens fabriekgegevens (let op juiste viscositeit en hoeveelheid)
-
Monteer nieuwe waterpomp en thermostaat met pakking.
-
Vervang de complete distributie (draai de motor altijd twee slagen met de hand rond) en controleer opnieuw de afstelling.
-
Overtuig uzelf bij Turbomotoren van een vrije olie toe en afvoerstroom (alle filtersvernieuwen)
-
Start de motor eerst rond totdat deze voldoende oliedruk heeft, en laat de motor dan pas lopen.
-
Vul alle motor vloeistoffen volgens fabrieksvoorschrift met nieuwe vloeistoffen en vervang alle filters, ook het luchtfilter.
-
Controleer de radiateur op goede doorstroming/lekkage en of de koelvinmotor aanslaat.
-
Controleer na de proefrit de motor op eventuele lekkages en zet alle vloeistoffen op pijl.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze verkoopafdeling